Virikepäivät

27.6.2015 klo 10

Napapiirintrie 2 Siwan vieressä

Seija Satokangas Tornion kuvataideseuran puheenjohtaja:

Hei Kaikille Taiteen ystäville

Todellakin Tervetuloa 27 ja 28.6.2015 tilaviin tiloihimme, otan mukaan maalaustelineita, niin monta kun saan autoon mahtumaan ja pahvipohjia joihin teipataan grafiikassa käytettyä ihanaa paksua imukykyista paperia, maalataan veitsillä paksusti abstraktiin muotoon  kesän värejä ja käytetään vesihuihku pulloa mukana ja annetaan värien  valua ja taas levitetään maalia  haluttuun muotoon ja lisää vettä,  sitten annetaan  teokset kuivua  seuraavaan päivään ja sitten ruvetaan katsomaan ja tulkitsemaan ryhmässä  mitä yön aikana oli  tapahtunut teokselle kun se on kuivunut, sitten voi halutessaan korostaa veden tekemiä jälkiä tussikynällä, takaan ja alleviivaan, että sieltä voi löytyä vaikka mitä kiinnostavaa.Tärkeintä on rento ote ja värit ja se, että saadaan olla yhdessä ja vaihtaa mielipiteitä ja muuten vain porista ja luoda yhdessä.Teosten tekemiseen ei mene kauan lauantaina ja son todella hauskaa ja mielenkiintoista, joten jos aikaa on voi ottaa mukaan omiakin pohjia ja maalata, jos on kaunis ilma voimme maalata vaikka ulkonakin.

Mukaan tarvitset akryylimaaleja, palettiveitsi, suihkupullo, tussikynä musta mieluummin,  vanhoja kangaspaloja joilla voi suojata lattiaa maalien valumiselta, ja iloista luovaa mieltä, tervetuloa sankoin joukoin, tapahtuma on Maahisten jäsenille ilmainen.

Terveisin Seija S.