Jäsenet

Pertti Huhtala

Luonto  kaikkine ilmiöineen on minulle innoituksen lähde.Olen maalannut  80- luvulta lähtien, teen työni pääasiassa  akryylivärejä. Lapin  yliopistossa kuvataiteen perusteet 2013-2014. ja  Kuvataiteen työpajat 2014 - 2015 , taidehistorian perusteet 2017 ,Kuvataiteen aineopinnot 2018-2019

Yksityisiä näyttelyjä Rovaniemellä, Turussa ja Porvoossa 2013.Maahisten yhteisnäyttelyissä 2012 alkaen.

sähköposti sekä videolla töitäni  ,

Kati Kanto

Olen 42-vuotias rovaniemeläinen nainen. Kirjoittaminen, kuvataide ja laulu ovat olennainen osa elämääni - niiden kautta voin ilmaista vapaasti mielipiteitäni ja ajatuksiani. Maalaaminen antaa mahdollisuuden leikkiä väreillä ja erilaisilla muodoilla. Yleensäkin taiteen maailma, myös kirjoittaminen ja musiikki ovat lähellä leikin maailmaa – sanotaankin, että se on viimeinen vapauden muoto, mikä meillä on. Taiteen maailmaa voin hyödyntää myös omassa ammatissani äidinkielen ja kirjallisuuden opettajana.

Olen opiskellut kuvataidetta Lapin yliopistossa sekä käynyt erilaisia keramiikka- ja maalauskursseja sekä grafiikan kursseja. Näyttelyjä olen pitänyt paljolti Lapissa, muutaman myös etelässä. Ne ovat olleet kirjastoissa, luonto- ja terveyskeskuksissa, kaupungintaloilla, kahviloissa sekä Rovaniemellä Varjo galleriassa ja Lapin maakuntakirjaston Lapponica-salissa. Näyttelyjen kautta saa palautetta, samalla ne myös aikatauluttavat ja inspiroivat tekemistä.

Video töistä

kati.kanto6@gmail.com

Mari Riikonen

Muutin Rovaniemelle asuttuani ulkomailla kuusi vuotta. En ollut käynyt Rovaniemellä aikai-semmin, mutta halusin sinne opiskelemaan taiteita. Olin harrastanut valokuvausta, piirtämistä ja maalausta jo kauan, mutta päätin vihdoin toteuttaa unelmani ja suorittaa yliopistotasoisia taiteen opintoja, lisäksi Rovaniemen pohjoisuus viehätti.

Olen aikaisemmin opiskellut muun muassa taidehistoriaa ja taidekasvatusta Jyväskylän yliopistossa. Nyt viimeistelen valokuvauksen perusopintoja ja aloittelen kuvataiteen aineopintoja. Osallistun aktiivisesti erilaisiin näyttelyihin ja olen myös pitänyt muutaman yksityisnäyttelyn. Olen löytänyt uudelleen rakkauteni öljyvärimaalaukseen, mutta käytän usein muitakin piirtämisen ja maalaamisen tekniikoita. Tällä hetkellä olen hurahtanut grafiikan tekemiseen, erityisesti litografiaan ja metalligrafiikkaan. Töitteni aiheet ovat luultavasti yhtä monipuolisia kuin käyttämäni tekniikat. Yleensä saatuani inspiraation jostain aiheesta mietin tekniikan, jolla voisin sen parhaiten toteuttaa, mutta välillä myös tietty tekniikka antaa idean aiheeseen.

mari.m.riikonen@student.jyu.fi

Anja Mölläri

Kun viidenkympin rajapyykki ylittyi, päätin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni ja aloitin maalausharrastuksen akvarellivärein pohjoisten maisemien inspiroimana. Nykyisin Lapin ankaran ja upean luonnon lisäksi aiheissani näkyy humoristinen pohdiskelu sekä eri tekniikoiden ja materiaalien työstäminen.

anja.mollari@hotmail.com

Tauluja videolla

Anne Nuutinen

Olen itseoppinut maalausta ja keramiikkaa tekevä taiteiden ystävä. Vahvat värit ovat töissäni pääasia.

puh 040-5551333

sähköposti

Riitta Olli

Maalaan pääasiassa pastelliliiduilla aiheena luonto, linnut, porot yms.

sähköposti

kukat pastelli
kevät öljy kankaalle

Lea Poikela

Kuvataiteilija, ITE-taiteilija, runoilija

lea.poikela@luukku.com

Sanna Pekkala

Olen 11-vuotias, tykkään maalata eläimiä ja kauniita värejä. Teen hyvin paljon myös käsitöitä, eniten keppihevosia. Haluan tehdä teokseni huolellisesti. Olen mukana Maahisissa opiskelijajäsenenä.

Seija Satokangas

Opiskellut öljyvärimaalausta ja piirtämistä Tukholmassa yksityisoppilaana Mauno Pajunkon ohjauksessa vuodesta 1978, ja öljyvärimaalausopiskelut Vuksenskola Tyresö. Yksityisnäyttelyita Tukholmassa,Tallinnassa , Helsingissä, Ylläksellä, Rovaniemellä ja Torniossa.Taideyhdistys Maahistet jäsen, Tornion Kuvataideseuran ry johtokunnan jäsen.Asuu ja työskentelee omassa ateljessa Haparannalla 01.10.2012 lähtien.

seija.satokangas@gmail.com    maalauksiavideolla

Anna Väänänen

Taide on minulle iloa ja ilmaisun vapautta, säännöistä vapaata olemista oman ajattelun, luonnon ja elämän ilmiöiden äärellä. Innostun materiaaleista, väreistä ja muodoista - maalaan, piirrän, kerään ja kokoan, tai vaikka hitsaan. Pyrin jokaisessa työssäni siihen, että teokseni esteettinen olemus ilmentää taiteilijana sille antamaani merkitystä. Kuitenkin, yhtä tärkeänä pidän että katsoja saa vapauden omien merkitysyhteyksiensä syntyyn teoksen äärellä - en esitä, vaan pyrin antamaan näkymiä tulkintojen, kokemusten syntymiseen. Teosteni nimet ovat töissäni tärkeitä, niissä tiivistyy työn olennainen sisältö. Toisinaan teokseni syntyvät hetkessä, joskus niiden kehkeytyminen kestää vuosia. Taiteellisen työskentelyni teoreettinen perusta pohjautuu eksistentialistiseen fenomenologiaan, käytännöllinen oppini Lapin yliopiston kuvataidekasvatuksen opintoihin. Näyttelykokemuksia minulla on vuodesta 2013, mm. Helsingissä ja Pieksämäellä. Maahiset ovat minulle ensimmäinen taideyhdistykseni, ilon ja virikkeiden jakamiseksi taiteen mysteerien äärellä.

anna.hm.vaananen@gmail.com

Terttu Nissinen ( ent. Tervaniemi )

Maalannut 1986 lähtien. Olen opiskellut Kansalaisopistossa maalusta ja myöhemmin pienkursseilla koti-ja ulkomailla.

tervaniemi.terttu@gmail.com

Esittelyvideo tauluista